Kirjaudu sisään

Syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi:

Oletko uusi asiakas? Rekisteröidy nyt

Unohditko salasanasi? Palauta salasana

  • Aurinkosähkö

Toimitusehdot

1. YLEISTÄ

1.1. Soveltamisala

Skydata Oy:n yleisiä toimitusehtoja sovelletaan EU alueella tapahtuviin toimituksiin. Näissä ehdoissa Skydata Oy on myyjä ja asiakas on ostaja. Näitä ehtoja sovelletaan, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. Toimitusehdot ovat voimassa toistaiseksi.

1.2. Hinnat

Ilmoitamme hinnat verkkokaupassa arvonlisäverollisina tai arvonlisäverottomina, mikäli asiakas käyttää Skystoren laskutusasiakastunnuksia yritysasiakas verkkokaupassa (EXW Espoo). Pidätämme oikeuden hintojen tarkistuksiin ilman ennakkoilmoitusta sekä virheellisen hinnoittelun korjaamiseen.

2. SOPIMUKSEN SYNTYMINEN

2.1 Asiakastilin avaaminen

Luotollisen asiakkuuden edellytyksenä on, että ostajalle on avattu Skydata Oy:ssä luotollinen asiakastili. Tilin avaamisen yhteydessä määritellään maksuehto ja asiakkaan luottoraja. Avataksesi tilin, sinun tulee lähettää täydelliset yritystiedot ml. y-tunnus, puhelinnumero ja yhteyshenkilö sähköpostilla osoitteeseen info@skydata.fi

Käteisasiakkuuden avaamiseen erillistä asiakastiliä ei tarvita.

2.2. Tarjoukset ja myyntiehdot

Puhelimessa annetut tarjoukset ovat voimassa kyseisen puhelun ajan. Tarjouksen saajalla ei ole oikeutta käyttää tarjouksen tietoja myyjän vahingoksi tai antaa niistä tietoja kolmansille osapuolille.

Verkkokaupassa mainitut tarjoukset ovat voimassa kaupassa ilmoitetun ajan tai niin kauan kuin tavaraa on varastossa. Myyjä pidättää oikeuden olla toimittamatta tarjoushinnalla tuotteita, mikäli verkkokaupassa esimerkiksi varastosaldo virhe tai tuotteita ei ole saatavilla toimittajalta.

2.3. Tilaus

Laitekaupassa sopimus syntyy, kun ostaja on hyväksynyt kauppasopimuksen tai tilausvahvistuksen ilman muutoksia ja/tai varauksia. Muussa kuin laitekaupassa sopimus syntyy, kun myyjä on vahvistanut tilauksen. Sopimus syntyy myös, jos asiakas vahvistaa annetun tarjouksen sähköpostilla.

3. MYYJÄN VELVOLLISUUDET

3.1. Toimitusaika

Ellei toisin ole sovittu, toimitusaika on luettava alkavaksi sopimuksen syntymisajankohdasta. Laitetekaupassa toimitusaika luetaan alkavaksi kun asiakas on maksanut tilauksen verkkokaupassa tai vahvistanut tilauksen kohdan 2.3 mukaisesti.

3.2. Toimitusehtolausekkeet

Kotimaan kaupassa käytetään kulloinkin voimassa olevia FINNTERMS-toimitusehtoja. Mikäli muuta ei ole sovittu, toimitusehto on Espoo noudettuna (noudetaan Skydata Oy:n varastolta). Kansainvälisissä toimituksissa käytetään kulloinkin voimassa olevia INCOTERMS-toimitusehtolausekkeita. Jollei muuta ole sovittu, toimitusehto on EXW (Ex Works) toimittavan tehtaan varasto. Skydata Oyn tuodessa tavaran on kuljetusehto Vapaasti Espoo Skydata Oy. Vaaranvastuu siirtyy ostajalle sovelletun toimitusehdon mukaan.

3.3. Laitetakuu

Myydyille laitteille on voimassa valmistajan ehtojen mukainen takuu, ellei toisin sovita. Skydata Oy ei huolla toimittamiaan laitteita vaan huollosta vastaa aina valmistajan nimeämä kumppani EU alueella. 

Asiakas vastaa laitteen rahtikustannuksista. Mikäli takuukorjausta lähdetään tekemään asiakkaan tiloihin, laskutetaan työ- ja matkakulut kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Laitetakuu ei ole voimassa, mikäli laitteen ylläpidosta ei ole huolehdittu asianmukaisesti, mikäli on todettavissa, että rikkoutuminen on käyttäjän aiheuttama tai mikäli laitteeseen on tehty muutoksia tai siinä ei käytetä/ei ole käytetty alkuperäisiä tarvikkeita. 

Drone ja muiden akkujen osalta, yleinen valmistajien myöntämä takuu on 6 kk.

Takuukäytännöt vaihtelevat eri valmistajien osalta. Yleisin nykyään käytettävä käytäntö mm. DJI laitteiden osalta on se, että asiakas on suoraan yhteydessä DJI:n tukee ja käsittelee takuuasian suoraan valmistajan kanssa. Tietyissä tapauksissa, Skydata Oy:llä on mahdollisuus tarjota maksullista huoltopalvelua, jossa avaamme RMA huoltokoodin valmistajan järjestelmään, lähetämme laitteen korjaukseen kuriirikuljetuksella ja palautamme sen asiakkaalle Suomessa Matkahuollolla takaisin asiakkaalle. Palvelu on maksullinen ja palvelumaksun lisäksi veloitamme mahdolliset korjauskustannukset mikäli ne eivät kuulu takuun piiriin.

3.4. Tuotteen ominaisuudet

Myyjä vastaa tuotteen laadusta ja muista ominaisuuksista vain sopimuksessa määriteltyjen tietojen mukaisesti. Myyjän korvausvelvollisuus kattaa ainoastaan viallisen tuotteen ostohinnan. Myyjällä ei ole velvollisuutta korvata muita välittömiä eikä välillisiä vahinkoja tai kustannuksia, kuten asennuskuluja tai muita kolmansille osapuolille aiheutuneita haittoja. 

Kaikki kirjallisesti ja suullisesti annetut ohjeet ja suositukset perustuvat kyseisenä ajankohtana tiedossamme olevaan ja oikeana pitämäämme tietoon.

Ostaja vastaa myyjälle antamiensa tavaran käyttötarkoitukseen liittyvien tietojen oikeellisuudesta. Jos toimitettu tuote on joltakin osin virheellinen tai lähetys puutteellinen, ostajan tulee ilmoittaa virheestä myyjälle viipymättä ja viimeistään 14 arkipäivän kuluessa virheen huomaamisesta. 

Myyjällä on oikeus valintansa mukaan joko korjata virhe tai toimittaa uusi tavara. Myyjä / tavaran valmistaja vastaavat virheistä takuuajan edellyttäen, että ostaja on käyttänyt tavaraa sen käyttötarkoituksen ja käyttöohjeiden mukaisesti.

3.5. Viivästys

Myyjä on velvollinen heti viivästyksestä tiedon saatuaan ilmoittamaan siitä ostajalle ilmoittaen samalla viivästyksen syyn ja arvioidun uuden toimituspäivän. Milloin tavaran valmistaja tai se, jolta myyjä tavaran hankkii, ei ole täyttänyt sopimustaan ja myyjän toimitus tämän johdosta viivästyy, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle tästä mahdollisesti aiheutunutta vahinkoa. 

Mikäli tavaraa ei luovuteta tai se luovutetaan liian myöhään, eikä tämä johdu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, ostajalla on oikeus vaatia korvausta. Ostajalla ei ole kuitenkaan oikeutta vaatia toimitusta, jos olosuhteissa on tapahtunut sellainen muutos, joka olennaisesti muuttaa alkuperäisesti sovittujen suoritusvelvollisuuksien suhdetta. Jos viivästys johtuu myyjän tuottamuksesta, ostaja voi vaatia korvausta osoittamastaan välittömästä vahingosta. Mikäli muuta ei ole sovittu vahingonkorvauksen suuruus on enintään 0,5 % myöhästyneen toimituksen arvosta kutakin toimituspäivän jälkeistä täyttä 2 viikkoa kohden. Korvauksen kokonaismäärä voi kuitenkin nousta enintään 5 %:iin myöhästyneen toimituksen arvosta. Ostajan on vaadittava korvausta 6 kk kuluessa toimituspäivästä. Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan viivästyksestä tai toimituksen virheellisyydestä ostajalle aiheutuneita välillisiä vahinkoja kuten tuotantotappiota, saamatta jäänyttä voittoa tai muuta taloudellista seurannaisvahinkoa.

4. OSTAJAN VELVOLLISUUDET

4.1. Kauppahinnan suorittaminen

Mikäli maksuajasta ei ole muuta sovittu, on se neljätoista (14) pv netto. Maksuaika lasketaan laskun päivämäärästä. Lasku toimitetaan joko e-laskuna tai sähköpostin liitetiedostona.

4.2. Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 

740100 Jyväskylä

paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Jousto lasku ja osamaksu

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. 

Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Skydata Oy verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). 

Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Skydata Oy verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla, todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. 

Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

4.3. Viivästyskorko ja perintäkulut

Maksun viivästyessä viivästysajalta peritään kahdeksantoista (18) prosentin viivästyskorko. Myyjällä on viivästyskoron lisäksi oikeus periä kohtuulliset perintäkulut.

4.4. Myyjän oikeus olla toimittamatta tavaroita

Myyjällä on oikeus olla toimittamatta tavaroita, jos ostaja ei ole maksanut muihin kauppasopimuksiin liittyviä erääntyneitä myyjän ostajalle lähettämiä laskuja kokonaisuudessaan tai jos ostajan luottoraja on ylittynyt tai uhkaa ylittyä. Myyjän oikeus olla toimittamatta tavaroita jatkuu niin kauan kunnes edellä mainitut asiat ovat korjaantuneet. Ostajalla ei ole oikeutta esittää tästä viivästyksestä johtuvia korvausvaatimuksia.

4.5. Ostajan viivästys

Ostaja on velvollinen vastaanottamaan toimituksen sopimuksen mukaisena ajankohtana. Mikäli toimitusta joudutaan siirtämään ostajasta johtuvasta syystä ostaja on velvollinen suorittamaan kauppahinnan alkuperäisen aikataulun mukaisesti. Tällöin myyjä huolehtii tavaran varastoinnista ostajan lukuun ja hänellä on oikeus korvaukseen tästä aiheutuvista kustannuksista. Mikäli osapuolet ovat sopineet tavaroiden noutamisesta, on ostajalla velvollisuus noutaa tilaamansa tavarat. Myyjällä on oikeus purkaa kauppa, mikäli ostaja ei 14 päivän kuluessa myyjän antamasta kehotuksesta ole noutanut tavaroita.

Mikäli tilaukseen liittyy laitteiden lisäksi Skydata Oy:n suorittamia asennus-, päivitys- tai muita toimenpiteitä ja/tai laitetoimitukseen sisältyy koulutusta tai konsultointia, on myyjällä oikeus laskuttaa koko tilaus täysimääräisenä heti kun laitteisiin liittyvät toimenpiteet on suoritettu, jos asiakkaasta riippuen koulutus-, konsultointi- tai muiden palveluiden ajankohtaa ei ole voitu sopia korkeintaan kahden viikon sisään laitetoimituksesta.

4.6 Vastaanotto- ja käyttötarkastus

Ostajan tai tämän edustajan on tavaraa vastaanottaessaan todettava, että toimitus on lähetysluettelon mukainen ja tarkastettava, että se on ulkopuolisesti vahingoittumaton. Vastaanottotarkastus on tehtävä 14 pv:n kuluessa tavaran saapumisesta ja samassa ajassa ilmoitettava mahdollinen virhe. Kuljetusvahingosta tai kollien puuttumisesta, joka havaitaan tavaraa vastaanotettaessa, on ilmoitettava välittömästi rahdinkuljettajalle. Puutteesta on tehtävä merkintä rahtikirjaan ja asianmukainen reklamaatio myyjälle sekä rahdinkuljettajalle.

4.7. Tuotteiden palautukset

Yksityisasiakkaalla on oikeus palauttaa ostamansa tuote 14pv:n sisällä tavaran vastaanottamisesta. Mikäli tuote on tilattu nimenomaan asiakkaalle tai se on asennettu, muokattu tai varustettu asiakkaan tilaamilla erikoisvarusteilla tai muokkauksilla, palautusoikeutta ei ole. 

Tuotteiden palautuksesta on aina sovittava etukäteen myyjän edustajan kanssa ja palautuksen on tapahduttava välittömästi sopimuksen jälkeen. Myyjä ei suorita hyvityksiä ilman sopimusta palautetuista tavaroista. Tavarapalautuksen hyväksymisen ehtona on, että tavara pakkauksineen on palautettaessa täysin virheetön. Emme hyvitä mahdollisia toimitus-, kuljetus- tai asennuskustannuksia taikka lisäpalveluiden kuluja. Emme myöskään vastaa palautuskustannuksista. Palautus tulee suorittaa Matkahuollon tai Postin kautta perille jaettuna toimituksena Skydata Oy:n osoitteeseen. 

Kuluttajasuojan oikeudet eivät koske yritysmyyntiä. Meistä johtumattomasta kaupan purusta tai tuotteen palautuksesta perimme meille mahdollisesti aiheutuneet kohtuulliset kustannukset (sopimusoikeus). Normaalisti tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi tilauksen toimituskulut. Yritysmyynnin ollessa kyseessä palautukset tulee hoitaa aina palauttajan omalla kustannuksella.

4.8. Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme lähetys- ja palautuskulujen suuruisen maksun. Noutamattomia tilauksia säilytetään 30 pv.

5. SOPIMUKSEN PURKAMINEN

5.1. Ostajan oikeus purkuun

Mikäli myyjän toimitus poikkeaa olennaisesti sovitusta eikä puutetta ostajan kirjallisen huomautuksen johdosta kohtuullisessa ajassa korjata tai uutta sopimuksen mukaista tavaraa toimiteta tai jos myyjästä riippuvasta syystä toimitus viivästyy olennaisesti siten, että siitä aiheutuu ostajalle kohtuutonta haittaa, ostajalla on oikeus purkaa sopimus. Jos kaupan kohteena oleva tavara on valmistettu tai hankittu erityisesti ostajaa varten hänen ohjeidensa ja toivomustensa mukaisesti, eikä myyjä voi ilman huomattavaa tappiota käyttää tavaraa hyväkseen muulla tavoin, ostaja saa purkaa kaupan myyjän viivästyksen vuoksi vain, jos kaupan tarkoitus jää hänen osaltaan viivästyksen vuoksi olennaisesti saavuttamatta ja myyjä on tämän ymmärtänyt tai hänen on täytynyt tämä ymmärtää.

5.2. Myyjän oikeus purkuun

Mikäli kauppahinnan maksu tai osa siitä olennaisesti viivästyy eräpäivästään, myyjällä on oikeus valintansa mukaan purkaa kauppa kokonaisuudessaan tai se osa kauppaa, jota koskevaa tavaraa ostaja ei ole vielä vastaanottanut. Myyjällä on purkuoikeus myös silloin, kun ostajan ilmoituksen perusteella tai muuten on ilmeistä, että ostajan suoritus tulee viivästymään. Myyjä voi lisäksi purkaa kaupan, jos ostaja ei myötävaikuta kauppaan sovitulla tai muutoin kohtuuden edellyttämällä tavalla. Myyjällä on lisäksi oikeus purkaa kaikki ostajan kanssa tehdyt kauppasopimukset, jos ostaja haetaan yrityssaneeraukseen tai konkurssiin tai jos ostaja on muutoin todistettavasti maksukyvytön.

5.3. Ylivoimainen este

Myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos luonnoneste, tulipalo, konevaurio tai siihen verrattava häiriö, lakko, työsulku, sota, liikekannallepano, vienti- tai tuontikielto, kuljetusvälineiden puute, valmistuksen lopettaminen, liikennehäiriö tai muu sellainen este, jota myyjä ei voi voittaa, estää tavaran tai sen osan toimittamisen. Myös silloin, kun sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna ostajalle siitä koituvaan etuun, myyjä ei ole velvollinen täyttämään sopimusta. Myyjä ei ole näissä tapauksissa velvollinen korvaamaan ostajalle sopimuksen täyttämättä jättämisestä aiheutunutta välillistä tai välitöntä vahinkoa ja myyjällä on näissä tapauksissa myös oikeus purkaa sopimus.

5.4 Hinnoittelu- tai varastosaldovirhe

Mikäli verkkokaupassa ilmoitettu tuote on virheellisesti hinnoiteltu toimestamme, sen varastosaldo tai toimitusaika ei pidä paikkaansa, pidätämme oikeuden olla toimittamatta tuotetta ilmoitetulla hinnalla tai ollenkaan. Mikäli asiakas on maksanut tuotteen, hyvitämme tilauksen täysmääräisesti maksetun tilaussumman mukaisesti sisältäen mahdolliset toimituskulut.

6. OMISTUSOIKEUDEN SIIRTYMINEN

Omistusoikeus tavaraan siirtyy ostajalle silloin, kun koko kauppahinta on maksettu, ellei erikseen ole toisin sovittu. Rahoitusopimuksissa omistusoikeus siirtyy rahoitusyhtiölle, josta myyjä lunastaa koneen rahoituskauden lopussa. Ostajalla on mahdollista lunastaa rahoitettu kohde Skydata Oy:ltä 60 pv:n sisällä. Lunastushinta on 8 % ja määräytyy sopimuksessa määriteltyjen laitteiden sopimuksen tekopäivän myyntihinnasta.

7. SOVELLETTAVA LAKI JA ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

Myyjän ja ostajan välisiin sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Ellei toisin ole sovittu, myyjän ja ostajan väliset erimielisyydet ratkaistaan myyjän kotipaikan alioikeudessa.